Dag-12 Rabland bei Meran - Trento

15 mei 2018 - Trento, Italië

Nachtmerrie,

Bert schrikt vanmorgen zo rond 6 uur, in zweet badend plotseling wakker, Wil, "mijn fiets is gestolen", oh gelukkig het was maar gedroomd. Zoals iedere morgen genieten we ook vandaag weer van een heerlijk ontbijt en Wil maakt van de gelegenheid gebruik om de andere gasten eea te vertellen over onze aktie voor Alzheimer, gekoppeld aan onze fietstocht naar Rome.

Om 09.05 uur vertrekken we en tot onze verbazing is het plotsklaps opgehouden met regenen, we hadden ons op alles voorbereid vandaag, na de ervaring met het koude natte weer van gisteren. Aankomen op onze fietsroute, direkt al een omleiding wegens herstelwerkzaamheden met een zeer pittige klim door t bos, een echte opwarmer. Na Algund dalen we via 6 “ Turnanti” snel naar een hoogte van ca 300 meter. Al snel komen we in Meran, waar enige onduidelijkheid is over de te volgen route, 2 agenten zijn ons behulpzaam en wijzen ons weer de goede richting uit. De bewegwijzering laat hier duidelijk te wensen over.

Opvallend de laatste 2 dagen zijn, de zeer uitgestrekte fruitboomgaarden en wijngaarden waar we doorheen fietsen. We fietsen richting Bolzano, ook hier weer zeer onduidelijk/ verwarrend de bewegwijzering. We zien een immense burcht in de berghelling staan, vanaf hier wordt het weer stevig klimmen door het bos en de wijngaarden. Ook fietsen we door 2 verlichte tunnels.

Om 12.00 uur, stoppen we bij een bakkerij in Kalteren, drinken een kop koffie en slaan wat broodjes in na 48 Km op de teller. Even later dalen we snel af naar de Kalterersee en rijden links langs het meer verder. Na een tijdje rijden we met links de spoorlijn en rechts een kolkende rivier De Etsch, je kunt goed zien dat 't de afgelopen 24 uur flink geregend heeft. Na wat eentonige kilometers langs de Etsch zien we links en rechts  van ons behoorlijk rotsige bergen, we rijden de provincie Trentino binnen en verlaten Süd Tirol. in de buurt van Zambana nuttigen we nog een broodje en fietsen hierna snel verder, de temperatuur is niet zo aangenaam om lang te pauzeren. Het wordt tijd om in de buurt van Trento een B&B te zoeken, plots zien we een bordje dat ons naar ons overnachtingsadres brengt nl. Agritur “ Val d’ Adige”. We bellen aan en eea wordt geregeld, het is inmiddels 16:20 uur. Het is goed geweest voor vandaag , we hebben de kilometers van gisteren ingehaald, met bijna de hele dag tegenwind, we stoppen na 101 Km. Gelukkig hebben we vandaag geen regen gehad.

Tot morgen

1. Jo Dassen:
    15 mei 2018
    Mannen ik heb veel respect voor jullie 👍👍👍
  2. Henk:
    15 mei 2018
    Mooie omgeving. Wel dreigend. Nog droog gebleven? Wij badend in de zon.
    Geniet van het Italiaanse eten.
  3. Jeroen Hendricks:
    15 mei 2018
    Fijn dat Jullie het drooggehouden hebben!
  4. Carool:
    15 mei 2018
    Dus Italië is nog neet lekker werm mer gelúkkig vandaag geine régen Bert ich vinj uch toppers, vael respect.
  5. Leon en Marij Augustus:
    15 mei 2018
    We genieten van jullie ervaringen en petje af voor jullie doorzettingsvermogen. Hopelijk verbeterd het weer. Goede reis verder!
  6. Betsy & Jo Housmans:
    16 mei 2018
    Dae nachmerrie van Bert woor gelökkig mer eine druim. Det waer van de lèste daag vènje weer anges waal eine echte nachmerrie. Ondangs det öt vandaag dru-eg woor, woor de tempretuur aan de li-ège kantj. Det verwachse toch neet in Italieje! Haopelek geitj het vanaaf noe baeter waer waere. Weer doon oos patsj aaf vöör uch allebei. Geer gaontj nag door ein moer haer es öt mòt.
  7. Jan-karien van der borgh:
    geweldig petje af !!!!
  8. M canton:
    16 mei 2018
    dan zal ik maar niet vertellen wat ik gedroomd heb
  9. A. Verstraelen van Buggenum:
    16 mei 2018
    Dao höbse 'r t weer dromen zijn bedrog !! Op nao de volgende rit .Succes. Gr Anneke
  10. Mia Driessen:
    16 mei 2018
    Buongiorno, Wil en Bert. Zelf ook vakantie al zolang jullie onderweg zijn. Dus ik start de dag steeds met jullie verslag te lezen. Zo lijkt het of ik ook een beetje op vakantie ben...Erg leuk om te zien en lezen hoe geweldig dit jullie doen. Zo veel mooie verhalen en prachtige foto's.. Wat een ervaring brengen jullie straks mee naar huis. Deze reis is een ervaring voor het leven!! Hartstikke fijn, jullie inzet en doorzettingsvermogen.. Heel veel plezier op jullie verdere reis!! Geniet er van!! Toppie!!
  11. Huub en Annie Dassen:
    16 mei 2018
    Wat een mooi reisverslag weer. Petje af voor jullie. Goede reis verder !!!
  12. Peter Ruijten:
    16 mei 2018
    Prachtig! Zeer mooie omgeving! Geweldig wat jullie doen mijn complimenten!!!
  13. Martien snellen:
    16 mei 2018
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍respect voor wat jullie doen.
  14. Miep van der Borgh:
    16 mei 2018
    Wederom een mooi verhaal en geweldige foto,s.
  15. Tjeu Wetzels.:
    16 mei 2018
    Prachtige omgeving, met een leuk verhaal. Droom niet te veel, anders raken jullie de weg kwijt. De temp is misschien wat aan de lage kant, maar bij droog weer prima fietsweer. Succes
  16. Yvonne Kox:
    16 mei 2018
    Haha Bert. Nare droom gehad? Gelukkig is alles goed gekomen. Flinke tocht weer achter de wielen. Goed bezig
  17. Paul schmitz:
    16 mei 2018
    Goed bezig mannen veel respect
  18. Har:
    16 mei 2018
    Mooie omgeving . Geniet er ook van.
  19. Truus telders:
    16 mei 2018
    Mooie omgeving , heel veel succes samen .top .
  20. A Koopmans:
    16 mei 2018
    Geniet ook een beetje van het uitzicht in onze favoriete vakantie omgeving. succes met het vervolgen, zoals ze vandaag op L1 uitspraken: Alle wegen leiden naar Rome.