Dag-16 Guíglia - Signa

19 mei 2018 - Florence, Italië

Buongiorno,

Na een heerlijke nachtrust in de B&B van een ouder echtpaar, genieten we op een zonnig terras van ons “zoete” Italiaans ontbijt. We zijn er vroeg bij, want ‘t wordt een “Koninginnerit” vandaag van meer dan 130 Km. Om 08:00 vertrek, eerst naar Zocca en dan naar Castel d’Aiano, vanuit de start bergop, van 400 naar 900 meter. Om 10:30 komen we aan in Castel d’Aiano, maar goed dat we gisteren eerder zijn gestopt, we voelen onze benen nu al. Na een kopje “troost” gaan we om 11:00 verder, passeren de Passo Brasa en vervolgen de tocht door de Apenijnen , steeds weer bergop, bergaf. Na een 15 km lange, snelle (> 40 km )afdaling, “Affengeil”, komen we in Silla, waar we in een parkje stoppen voor onze lunch, het is inmiddels 12:30. We zien een 20-tal jonge kinderen op MTB’s rondrijden onder begeleiding. Na de lunch komen we in gesprek met Milena, een van de begeleidsters. Ze vraagt wat ons doel is en hoe we in Silla terecht zijn gekomen. We wisselen diverse gegevens uit, en vertellen haar van onze missie. We komen op het thema “Bewegen en gezonde voeding”. Milena ontmoette vorige week nog een  90-jarige man, al fietsend in Florence, hij had nog samen met “Fausto Coppi”, in de Giro en Tour de France gefietst.
We maken haar attent op onze reisblog en nodigen haar uit ons te volgen. Na een foto met haar nemen we afscheid, ze wenst ons “ buon viaggio”.
Om 14:40 verlaten we de Apenijnen op een hoogte van 700 meter en dalen met hoge snelheid, via diverse haarspeldbochten, naar 150 meter over een afstand van 8 km naar Pistoia, waar we een afslag missen en bijna op de autostrada terecht komen. Gelukkig nog veilig kunnen corrigeren.
We zitten nu in Toscane, en gaan op weg naar ons reeds geboekte hotel in Signa, een 15 km voor Florence. Opvallend zijn de tientallen boomkwekerijen in dit dal. Het wordt tijd dat er een einde komt aan deze monsterrit, na nog enkele venijnige klimmetjes vlak voor Signa arriveren we pas om 19:30 bij ons hotel. Het was een zeer lange fietsdag, met 1450 meter klimmen en een afstand van 134 km, pffffffff.
Het echte “TOSCANE”- gevoel hebben we nog niet, hopelijk komt dat overmorgen, eerst maar eens een fietsrustdag. Zondag gaan we al wandelend Florence verkennen.

un bellissimo primo giorno di Pentecoste

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jos en Els Bontemps-Hermkens:
    20 mei 2018
    Met heel veel plezier lezen we jullie mooie verslagen en bekijken we jullie schitterende foto´s. Knap werk leveren jullie op deze manier voor ons: we genieten met jullie mee!
    Helemaal geweldig is natuurlijk jullie prestatie (zeker ook die van gisteren) om deze afstanden, elke dag weer opnieuw, te fietsen voor het goede doel: Alzheimer. Super!
    Heel veel succes nog de komende fietsdagen!!!
  2. Mia Driessen:
    20 mei 2018
    Goeie morgen Wil en Bert. Wat weer een enerverende dag hebben jullie achter de rug.. Spannend, inspannend met al die klimmen.. gelukkig alles goed verlopen en goed op de plaats van bestemming gekomen. Zondagmorgen.. Lekker uitgeslapen en ontbijtje op?? Een rustdag voor jullie, begrijp ik. De beentjes op een andere manier gebruiken zal ook eens lekker zijn.. Maak er een mooie, gezellige dag van.. Op tijd een terrasje.. met een glaasje wijn of lekker biertje.. Geniet en lekker van.. Dat hebben jullie verdiend. Fijne dag..
  3. Ton v neer:
    20 mei 2018
    Mooie verslagen Bert/Wil ik volg jullie iedere dag, tot nu toe gaan jullie als een speer super mannen det kump hieelemoal good mit uch ADIE WAH!
  4. Chantal, Guido, Jochem en Marit:
    20 mei 2018
    Geniet lekker van jullie rustdag, die hebben jullie zeker verdient. Florence zal zeker bevalken mwt alle mooie kerken! Succes verder de komende week mog!
  5. Ton en Riet Kersten:
    20 mei 2018
    Ein gooi massage duit wönjerre,verder relexxe
  6. Mia Driessen:
    20 mei 2018
    Goeie morgen Wil en Bert. Tweede poging om wat te schrijven vandaag. Ik zie dat mijn eerste reactie niet geplaats werd..
    Wat weer een enerverende dag was het gisteren. Met spannende momenten, Inspannend met al de hoge klimmen.. Maar jullie hebben na een zware dag de eindbestemming gehaald. Nu zondagmorgen.. Weer een lekker zoet ontbijtje op? Vandaag een rustdag. De beentjes eens op een andere manier laten werken. Maak er een mooie dag van. Geniet van al het moois.. Op tijd een terrasje voor een wijntje of lekker biertje?? Dat hebben jullie wel verdiend. Fijne dag!!
  7. M canton:
    20 mei 2018
    maak er een gezellige vrije dag van eet en drink niet te veel dat doe ik wel
  8. Jan-karien van der borgh:
    goede reis en succes
  9. Miep Heutz:
    20 mei 2018
    Na zo een inspannende tocht verdienen jullie een rustdag! De giro heeft vandaag ook een rustdag??
    Florence is prachtig. De hele stad is een museum. Veel plezier.
  10. Rinie:
    20 mei 2018
    Geneet van de vrije daag, dem höb geer dubbel en dik verdeendj.
    Danke weer veur `t sjoan verhaol en de super mooie foto`s.
    Geneet dervan en morge weer aan hem!!
    Succes en pasj good op uchzelf.
  11. André Houben:
    20 mei 2018
    Heren, Chapeau! Wat een rit. Ik heb nu nog eens goed gekeken. Dacht de hele tijd dat jullie op die super-lichtgewicht renfietsen reden. , en ook nog zware bepakking.
    Geniet van Florence ,al zal het schuifelen worden met Pinksteren vrees ik.
  12. Tjeu Wetzels.:
    20 mei 2018
    Weer een mooie rit, in een mooie omgeving. Een afdaling met 40km/ uur is best snel, ook al gaat het in de Giro sneller. Respect voor jullie prestatie tot nu toe. Geniet van jullie rustdag en succes voor morgen.
  13. Willy en Marianne vd Borgh:
    20 mei 2018
    Ja jullie hebben zeker eens een rustdag verdient na vooral deze zware dag jullie doen het nog beter in onze ogen dan de profs geniet ervan
  14. Annelies en Sjef Peetets:
    20 mei 2018
    Geniet van jullie welverdiende rustdag.
  15. Truce:
    20 mei 2018
    Per te anche una bella giornata di Pentecoste e goditi questo giorno di riposo
    (zelf vertalen ha ha)
    Succes alvast voor de rit van morgen
  16. Miep van der Borgh:
    20 mei 2018
    Jongens geniet van de vrije dag en morgen weer fit op de fiets.
  17. Amanda:
    20 mei 2018
    Beste Wil en Bert, wat gaaf dat jullie deze reis op deze manier maken. Leuk om in jullie verslagen te lezen wat jullie onderweg zien, meemaken en wie jullie tegenkomen. Zo te lezen heeft deze tocht jullie al een aantal leuke ontmoetingen opgeleverd. Voor de rest van de reis nog veel succes en veel plezier!
    Groetjes Amanda
  18. Piet Vergoossen:
    20 mei 2018
    Heel mooi om jullie belevenissen te lezen. Vandaag ook afzien met al dat klimmen en dalen. Veel succes verder en geniet van de rustdag.
  19. Annie Cortenraad-Francot:
    20 mei 2018
    Wil en Bert, jullie verslagen zijn leuk om te lezen, en wat een mooie foto's.
    Nog een paar dagen volhouden, knap van jullie.
    Groetjes, Annie Cortenraad
  20. Annemie:
    20 mei 2018
    Mooi Florence Lekker wandelen over de Ponte Vecchio!
  21. Betsy & Jo Housmans:
    20 mei 2018
    Geneetj Wil eigelek waal van det zeut ontbiet? Weer vònje toch al detter de lèste tief erg zeut kiktj. Mer alle gekheid op ein sjtekske; det woor waal eine behuèrlek zwaore daag gister, bie daen aafstandj auch nag èns zoeavööl maeter klömme! Weer zeen stièds miè ònger den indrök van de gewéljige prestasie dietj geer dao aan öt levere zeentj. Ein lang en sjnel aafdaling is netuurlek lekker kikke, mer dao geitj den waal iès eine flinke klöm aan vööraaf! En ofsjoean weer edere daag kènne laeze en zeen det geer mit vol teuge geneetj van al det sjoeans om uch haer, motte weer volgers neet oet öt aug verleze mit welk doel vöör auge geer aan dees fietstoch zeentj begòsj. En weer haope den auch van herte, det geer straks taegenein kèntj zegke det g'r ein geweljig sjoean aventuur höbtj belaefdj det uch nemes miè aafnumtj, mer auch det g'r ein sjoean bedraag biejein höbtj gefietsj vöör de Stichting Alzheimer. Sponsers en volgers, laotj uch neet kènne!
  22. Bert van Buggenum:
    20 mei 2018
    Betty&Jo, Dees reactie van euch, deut oos hieël good om te laeze. Väöral de twieë letste zinne, doa doon weer ‘t veur.
    Bedanktj
  23. Herman en Truus van Kempen:
    20 mei 2018
    Bert en Wil, jullie weten toch bij God en in Pey is alles mogelijk.
  24. Ria Timmermans:
    22 mei 2018