Dag-18 Signa - Asciano

21 mei 2018 - Asciano, Italië

Route en hoogte profiel dag 18Hallo,
Na weer eens een echt Italiaans ontbijt in ons hotel, gaan we om 08:15 op stap. In Signa volgen we de Arno richting Florence over een grindweg. In de buurt van Florence is het al behoorlijk druk, er wordt al flink gesport op de vroege morgen, het is goed mogelijk dat pinstermaandag in Italie een gewone werkdag is. Bij de Ponte Vechio is het lopen geblazen. Veel eenrichtings wegen, hierna beginnen aan een flinke klim naar Monteoriolo, het is al lekker warm, zeker als je moet klimmen. Na 38 km, het is inmiddels 11:20 uur, kopen we water, bananen, broodjes en een stuk kaas. In de buurt van Ferrone worden we aangesproken door een Italiaan op een racefiets. Hij wil natuurlijk weten, vanwaar we komen, hij is militair en komt vaker op de NATO-basis in Brunssum, hij wenst ons een mooie reis naar Rome. Rond Ferrone is er een levendige productie van /handel in aardewerk. Het blijft maar stijgen, het is vandaag onze 2e koninginnerit, na 48 km in Creve in Chianti, stoppen we voor een kop koffie en eten ons brood met kaas. Ook worden de tomaten en paprikas die we onderweg kochten hier opgegeten.
Het water is al snel op met deze inspanning en hitte, daarom nieuwe voorraad halen in een winkeltje, Wil wordt door een Australische dame betiteld als “ Crazy Dutchman”, als ze hoort dat wij vanuit Nederland al fietsend onderweg zijn naar Rome.
Rond 16:00 uur zijn we in Siena, waar ‘t ook redelijk druk is. We bewonderen de binnenstad, en raken hierna betoverd door de mooie panorama’s tussen Siena en Asciano, Toscane op zijn best, echt een “Wauw”-gevoel, maar ook in onze benen vandaag. 119 km fietsen vanuit Signa naar Asciano, 10 1/2 uur onderweg en bijna 1500 hoogte meters. Het laatste uur regent 't met tussenpozen. Om 18:45 checken we in bij Hotel La Pace, toevallig ook weer op de Via Roma.

Mensen, tot morgen

1. Claudia Theunissen:
    21 mei 2018
    Ik zou zo mijn koffers willen pakken en gaan want wat is t daar mooi zeg!!
  2. Tjeu Wetzels.:
    21 mei 2018
    Mooie omgeving Bert en Wil, ik kan mij voorstellen als er iemand vraagt waar komen jullie vandaan en men zegt Nederland, die is gek om zover te fietsen. Voor mij zijn jullie kanjers. Bedankt voor die mooie foto,s. Nog een paar etappes en jullie komen aan in Rome. Veel succes op weg naar Rome, blijf genieten. Groetjes
  3. Betsy & Jo Housmans:
    22 mei 2018
    En toen woren öt ter nag drie! Twiè keuninginneritte zoea kort achterein, dao hoofse nag neet ens vöör te kòmme bie die pedaalridders vanne Giro. Mer geer deinsj nörges vöör trök en fliktj öt toch mer weer, geweljig vènje weer det van uch. Haotj vol, Roeame kömtj stieds korterbie en weer zeen d'r zeker van det öt geveul det g'r dao krigtj det geer öt höm toch mer gefliktj höbtj ööverweljigendj zal zeen. Op nao de leste 3 etappes! Ongertösse doeme weer vöör uch, vöör good waer, get minder huègtemeters, sjpek mit eier bie öt ontbiet en ein behaoje aankòms in Roeame ööver 3 daag.
  4. Ria:
    22 mei 2018
    Op waeg noa Orvieto auch ein prachtige plaats.
    hieel veul succes.
  5. Mia Driessen:
    22 mei 2018
    Buongiorno Wil en Bert.. Wat een mooie rit hebben jullie weer gemaakt maandag. Fijn dat jullie die dag wel het WAUW gevoel hebben gekregen wat de dag ervoor even gemist werd. Wat een inspanning al die klimpartijen. Maar één voordeel heb je als je boven bent. Een fantastisch uitzicht en een mooie afdaling.. Mooi filmpje. En weer prachtige foto's. Leuk de fiets aan de muur van het cafeetje. Weet je gelijk dat je goed zit!! Weer een heel fijne rit gewenst voor dinsdag.. Voorzichtig aan en geniet!!
  6. M canton:
    22 mei 2018
    we zijn er bijna gisteren had ik ook een rustdag vandaag al mooi weer gisteren kwam de regen er met bakken uit
  7. Ton en Riet Kersten:
    22 mei 2018
    Sjoon verhaol weer fijn foto,s en ich krieg de indrük dat gans pey in italie is zaoveul luuj der mit uch mitlaeve , gelukkig höb geer korte bökse aan want geer zult waal dikke kuute hubbe nao al dat klumme. Chiao
  8. Franshendricks:
    Prachtige verhalen en mooie foto,s De australische daAME BEDOELDE

Prachtige verhalen en mooie foto,s De dame bedoelde zeker wat zijn jullie toch geweldige kanjers. Nog even en dan bij de paus op de schoot. Succes.
  9. Marco FYSIO plus:
    22 mei 2018
    Goed bezig mannen! Ga zo door!
  10. Truus telders:
    22 mei 2018
    Ben er ook geweest prachtige omgeving. Maar wel met de auto. Top wat jullie doen .heel veel succes .en geniet ervan.
  11. Betsy & Jo Housmans:
    22 mei 2018
    Bert, Wil, nag effe dit: Vandaag is de tiedrit inne Giro: van Trento nao Rovereto. Det höbtj geer ein paar daag geleje auch gefietsj, mer geer drejdje d'r toen euch henj neet vöör òm òm dao nag èns 2 kièr (bienao) dezelfdje aafstandj fluitendj achteraan te plekke. Det zaetj genòg. Kiek deznaovendj mer èns nao de sjport of öt nuuts oppe tilleviezie, esse in Rovereto aankòmme zeen 'die vanne Giro' allemaol keikepot. 😉
  12. Rinie:
    22 mei 2018
    Waat zeentj geer toch ein "BIKKELS " petje aaf heur.
    En waat ein prachtig verhoal en super foto`s weer.
    Zoew der zo haer wille, (mer waal neet op de fiets)
    Wins uch nog ein aantal gooj ritte, geneet dervan, en pasj good op uchzelf!!
  13. Jessie:
    22 mei 2018
    Hoi Wil en Bert, geweldig heren lees elke dag jullie verhaal, maar hier moet je natuurlijk ook wel een beetje crazy voor zijn zoals de Australische dame Wil noemde.
    Geweldig en mooie foto’s . Succes verder, echt toppie👍👍👍
  14. Leon:
    mooie foto.s - nog een klein stukje (voor mij al weer te veel) gr Leon
  15. Miep van der Borgh:
    Hoi Kanjers
    Nog een paar dagen en dan zit de reis er weer op. Wat zullen jullie nog spannende verhalen te vertellen hebben als jullie terug zijn.Wens jullie nog veel fietsplezier de laatste dagen.Geniet ervan toi toi.
  16. Ria Timmermans:
    De laatste loodjes!!
    Prachtige foto's weer, prachtig verhaal, mooie streek, weet zeker dat jullie per fiets zoveel meer zien dan wie dan ook, Crazy Dutchman is dus echt een verkeerde naam, ik noem jullie Lucky Birds !!
    Zet hem op, veel succes, nog effetjes!!
    Grazie!!
  17. Henk:
    22 mei 2018
    Mooi mannen, mooie en leuke foto's. Roept hetinneringen op. Rome in zicht. Hoe zit het met de audientie? Of wordt het biechten in de St Pieter?
  18. Yvonne Kox:
    22 mei 2018
    Ik ben blij dat het ontbijt heeft gesmaakt. Begon me toch wat zorgen te maken. Jullie zijn goed bezig. Zal straks nog vreemd zijn.