Dag-20 Orvieto - Ronciglione

23 mei 2018 - Ronciglione, Italië

Hello,

Na alweer een zoet ontbijt, samen met Christine & Michael Mahen, uit Australie, nemen we om 09:30 uurafscheid van hen en van onze gastvrouw Laura. Helaas, het regent licht, we dalen in Orvieto voorzichtig af over de natte gladde kasseitjes. Buiten de stad hebben we gelijk een fikse afdaling naar 150 m. Hierna begint de klim richting Bagnorégio, een toeristische plek in deze streek, gezien het aantal bussen op het plein.
We stoppen hier even voor een kopje koffie, het is al weer een tijdje droog gelukkig. We vervolgen onze route in de richting van Viterbo. in de verte zien we Montefiascone, boven op een berg gebouwd, liggen vlakbij het Lago di Bolsena. De weg naar Viterbo is ontzettend druk door auto verkeer, dat continue aan ons voorbij raast, het is geen pretje om hier te fietsen. In de stad is het nog een graad erger, fietsers kom je er niet tegen, alleen maar auto’s, auto’s, auto’s. Wat een herrie en stank van uitlaatgassen, Gauw weg hier, net buiten de stad zoeken we een rustig plekje om te lunchen, een gezonde lunch met brood/kaas tomaten, paprika en komkommer. Het smaakt voortreffelijk. Na Viterbo weer flink omhoog naar San Martino al Cimino, vandaaruit begint onze laatste klim naar 690 meter richting het Lago di Vico. Onderweg zien we tientallen hazelnoot boomgaarden. De weg naar het meer is eerst verhard maar het laatste stuk gaat door het bos over een oude “Romeinse weg”, een kasseienstrook in Parijs-Roubaix is er niks tegen. Het is hobbel de bobbel fietsen, zelf soms wandelen, gelukkig nogal vlak. Het begint weer te regenen en we brengen nog een kort bezoekje aan ‘t meer, schieten nog wat foto’s en gaan snel naar onze B&B voor vanavond in Ronciglione. Vandaag maar 78 km en toch 1086 hoogte meters.

welterusten, ciao

P.S.  De laatste dagen zijn de wegen bar slecht, vol met gaten, het lijkt meer op een Zwitserse kaas en het is ontzettend druk op de weg, op een doordeweekse dag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Yvonne Kox:
    23 mei 2018
    Het zijn dus echt de laatste loodjes. Slaap lekker en heel veel succes met jullie laatste tocht.
  2. Martin Biesen:
    23 mei 2018
    Meine Hochachtung für das Erreichte bisher...viel Glück morgen!
  3. Conny Bogie:
    23 mei 2018
    Heel veel succes morgen met jullie laatste etappe! Mogen jullie nog naar de paus of gaat dat niet door?
  4. Martin Biesen:
    23 mei 2018
    Meine Hochachtung für das Erreichte...viel Glück für morgen.
  5. Thei Janssen:
    23 mei 2018
    Hallo Kameraoj. Geweldig det geer weer good zeentj aangekomme,weer ein leuk verhaol en de plaetjes zeen sjaon. Hob naotj geweite det de waeg dao zao slech woore. Haopelik morge get baeter. Gooj nachros en morge gezondj weer op.
  6. Willy en Marianne vd Borgh:
    23 mei 2018
    Nog de laatste loodjes jullie hebben het supergoed gedaan met al die beklimingen en afdalingen en dat allemaal zonder ongelukken jullie zijn toppers en doorzetters petje af voor zo'n prestatie te leveren kijken uit naar jullie thuiskomst geniet nog van jullie laatste dag en hopelijk geen regen meer
  7. Annelies en Sjef Peetets:
    23 mei 2018
    Fijne laatste dag laten we hopen op betere wegen, minder auto’s, geen regen, maar zon
    Succes
  8. Ger en Elies:
    24 mei 2018
    Succes met de laatste rit👍👍🍀🍀
  9. Bart:
    Zet m op. Nog maar eventjes. TOPPERSS
  10. Miep van der Borgh:
    24 mei 2018
    Succes voor de laatste tocht. Het is geweldig wat jullie hebben gedaan.
    Mijn dank voor de mooie verhalen en de geweldige foto,s
  11. Marjo:
    De echte KEIEN zijn jullie ! Fijne tocht vandaag en heel veel groeten uit Pey
  12. Hella:
    24 mei 2018
    Succes vandaag op de laatste etappe en een fijne aankomst in Rome!❤
  13. M canton:
    24 mei 2018
    er zijn vele wegen naar rome zoek de beste uit
  14. Nancy en Hans Jansse:
    24 mei 2018
    Succes met de laatste etappe en goed gedaan zover. 👍Zo te zien is er een hele goede voorbereiding aan de reis vooraf geweest. Petje af.
  15. Jo Theunissen:
    24 mei 2018
    Veel succes en plezier met de laatste kilometers.
  16. Jacqueline:
    24 mei 2018
    Veel succes vandaag met jullie laatste rit!
    Jullie zijn de echte TOPPERS!!
  17. Ton en Riet Kersten:
    24 mei 2018
    Kanjers succes bie uche triomftoch nao rome op uch stale ros,precies wie de romeine det dege.
  18. Rinie:
    24 mei 2018
    Nog efkes... väöl succes manne!!!! TOP prestatie waat geer höb neergezatj
    Pasj good op uchzelf.
  19. Ton Jans:
    24 mei 2018
    Nog een fijne rit vandaag en alvast proficiat. Wat een top prestatie.
  20. Tjeu Wetzels.:
    24 mei 2018
    Mooie foto,s en leuk verhaal, de laatste dagen is nog al wat regen over jullie gevallen en de wegen waren ook niet overal best. Volgens mij past hier het spreekwoord bij ( de laatste loodjes zijn het zwaarst ). Straks na het einde mogen jullie wel terug kijken op een geslaagde missie, en genieten van de belevenissen die jullie tijdens de tocht mee maakte. Voor vandaag weer veel succes toppers.
  21. Mia Driessen:
    24 mei 2018
    Goeie morgen..Na veel gehobbel toch weer goed de slaapplaats bereikt gisteren. ook weer door een mooi gebeid gefietst.. Jullie zullen vanmorgen al weer een tijd onderweg zijn en dus een stukje dichter bij de eindbestemming..
    ROME, ECOLLI CHE VENGONO!!.. Doe de laatste dag ook nog voorzichtig aan zodat jullie goed aankomen. Geniet met volle teugen!! Super gedaan.. Petje af!!
  22. Ria Timmermans:
    24 mei 2018
    Jullie ondervinden het aan den lijve, de laatste loodjes idd en niet alleen aan de billen!! Nog ff, veel succes!! Jullie mogen trots zijn op jezelf, echt klasse!!....en dan, genieten!!
    Alweer mooie foto's, grazie!!
  23. Leon en Marij Augustus:
    24 mei 2018
    Het moet een zegetocht worden deze laatste dag! Geniet ervan en alvast gefeliciteerd met deze fantastische " Tour de Rome" !!
  24. André Houben:
    24 mei 2018
    De dood of de gladiolen.
    Rome wordt veroverd ! 2 keien over de keien van de Via Roma.
    Klasse ...en straks thoes weer gewoon spek mit eier inplaats van die zeute kroam s'morgens.
    Arrivederci. Het oetzwaaje heb ik gemist. Wanneer is de triomfantelijke intocht in Pey ?
    Ik ga de verslagen en foto's straks missen.
  25. Martien snellen:
    de laatste loodjes,,klasse.Geniet.