Dag-10 Sankt Anton am Arlberg - Nauders

13 mei 2018 - Nauders, Oostenrijk

Hallo,

Ik hoor jullie allemaal al denken, gisteren toch aangekomen in Dornbirn (A), en in de titel van deze dag staat, Sankt Anton am Arlberg. Vanmorgen afscheid genomen van de Familie Wohlgenannt, na een stevig ontbijt. Gefietst naar het station van Dornbirn, kaartjes gekocht van de ÖBB, om 09:21 uur de regionale trein naar Feldkirch genomen. Uitgestapt en in Feldkirch om 10:17 uur de EC naar Sankt Anton am Arlberg genomen, hoogte bij uitstappen = 1280 m. Ons werd afgeraden om dit traject per fiets af te leggen, vanwege de veiligheid.

Om 11:05 uur verlaten we het station in Sankt Anton om in sneltreinvaart , langs de rivier de Sanna, af te dalen naar 780 m, in Landeck. Hier wisselen we naar de Inn, over de Via Claudia Augusta, een fietsroute naar Verona (Italie).

In Tosens even een koffiepauze, gauw weer verder, steeds hoger. We rijden weer Zwitserland in en bij Martina wisselen we weer naar Oostenrijk. Om 17:00 uur beginnen we hier op een hoogte van 1000 meter aan onze laatste klim naar Nauders, bij de Nobertushöhe tippen we even 1415 meter hoogte aan. Het overwinnen van dit hoogteverschil van een dikke 400 meter neemt 50 min in beslag, we gaan door 11 haarspeldbochten. Eenmaal boven dalen we weer snel een weinig af en zien Nauders al snel liggen.

Om 18:00 komen we aan bij Apart Pension Bergfrieden. Na een douche gaan we op pad om iets te eten, Nauders is na het afgelopen winter skiseizoen helemaal uitgestorven. De enige die open heeft is een italiaan die pizza’s bakt. De keuze is nu snel gemaakt.

We liggen op tijd op 1 oor, het was een lange dag met vele inspanningen. slaap ze.

We zijn op de helft wat het aantal fietsdagen betreft, vandaag 80 Km

Donaties voor Alzheimer, graag

1. Esther:
    Gaat nog steeds top daar! Zeker op die hoogte. Goed bezig mannen 👌🏼👍🏻
  2. Bart:
    13 mei 2018
    Shiek shiek zet m op bert en wil
  3. Thei Janssen:
    13 mei 2018
    Geweldig knap waat geer gepresteerdj hobtj tot noe toe. Ich haop det geer van pech en anger ongemaak bespaardj bliftj. En haoj de mood der inne want op de helft is het nog neet alles waat geer gewonne hobtj. Haotj uch good en breng het tot ein good enj en Froome geitj de Giro neet wenne det is nao vandaag ein denk waat zeker is.
  4. Né Rutten:
    13 mei 2018
    Ben beetje jaloers op jullie maar gun het jullie van harte, ook het afzien. Maar ja als je de hele WOII hebt meegemaakt is dit niet meer voor je weggelegd. Jullie hebben toch ook aan Moederdag gedacht hoop ik.
  5. Herman en Truus van Kempen:
    13 mei 2018
    We krijgen van jullie wel op een leuke manier aardrijkskunde les.
    Was een van mijn favorieten lessen op school.
  6. Hella:
    13 mei 2018
    Nog alles onder contrôle. Jullie zijn nog steeds goed bezig. Deze omgeving is bijzonder mooi! Succes voor morgen.
  7. Richard Gorissen.:
    Hoi Wil en Bert,

iedere avond zie ik met heel veel plezier uit naar jullie reisverslag en mooie foto's.
    Wat hebben jullie al veel mooie vergezichten en dorpjes gezien.
    nu de tweede helft nog,sterkte en veel plezier.
  8. Hans. Corpelijn:
    13 mei 2018
    Bert normaal zou ik je missen tijdens het zwemmen. Echter ik geniet elke avond van jullie reisverhaal. Wil ik ken je niet maar de prestatie die je levert is top. Ik wil jullie allebei heel veel succes wensen met de tweede helft van jullie reis. Voor mij zijn jullie toppers en dit voor een super doel.
  9. Betsy & Jo Housmans:
    13 mei 2018
    Hie zeentj g'r op waal hièl bekentj terein vöör os. Waal al eine ieèw geleje. Sjoean òm det weer ens trök te zeen. Vanoet de Nor-Bert's-höhe (what's in a name? Ich stèl vöör om die vanaaf noe de Wil-Bert's-höhe te neume; allein vöör intimi) höbse ein sjoean oetzig op öt Inntal in Zwitserlandj. Ich mòt zegke det die aafdaling in det filmke waal hièl erg snel ging. Ich huèrdje de wendj tot hie in mien oeare soeze ;)
  10. Jan-karien van der borgh:
    14 mei 2018
    jullie zijn geweldig bezig !!!!
  11. Ger en Elies:
    14 mei 2018
    Super, op naar de tweede helft 👍👍
  12. M canton:
    14 mei 2018
    jaja met de trein maar dan is het me ook te ver trap ze vandaag
  13. Annet en Hans:
    14 mei 2018
    Heel goed mannen,veel respect voor jullie prestaties, nog een hele mooie reis en pas goed op jullie zelf. Succes en geniet van deze inspannende mooie reis.
  14. Mariet en Ton.:
    14 mei 2018
    Helemaal geweldig wat jullie presteren.volgen het met grote interesse.TOP mannen.
  15. Tjeu Wetzels.:
    14 mei 2018
    Top kerels, nu op naar de volgende etappe. mooie foto,s bij jullie verhaal. Veel succes.
  16. RINY JENNISSEN:
    14 mei 2018
    Bert en Wil, geer doont 't geweldig. En edere daag laes ich uch verhaole en geneet ich van de foto's en video's. Waat ein sjoan streek. Hieël väöl succes väör de 2e hèlf van de toch.