Dag-11 Nauders (AT) - Rabland bei Meran (It)

14 mei 2018 - Partschins, Italië

Buona sera brava gente,

Na een zeer rustige nacht in het spookdorp ( het zomerseizoen moet nog beginnen) Nauders, nemen we afscheid van onze gastvrouw en vervolgen onze fietstocht naar Rome. We vertrekken om 09:30 uur, eerst wordt er nog een foto gemaakt. Vanuit Nauders gaat ‘t nog een kleine 7 km lichtjes bergop naar de Reschenpas ( 1504 meter). Even later zien we het Reschenstuwmeer en in Graun zien we de oude kerktoren in het water staan. Een dorp is hier ooit opgeofferd, voor de aanleg van een stuwmeer. Bij het passeren van dit meer haalt Bert oude herinneringen op van diverse wandeltochten in dit gebied

We fietsen op de Via Claudia Augusta-route en dalen snel, maar wel veilig door diverse authentieke mooie dorpjes naar een hoogte van ca. 500 meter. De rivier de Etsch is onze trouwe begeleider, die we meermaals over bruggen oversteken. In Glurns nemen we plaats op het terras van een hotel, tientallen fietsen (E-bikes) staan hier geparkeerd, het is druk op het terras , we moeten wel erg veel geduld hebben hier. Het wachten wordt beloond  met een heerlijke tomatensoep met brood.

Bij vertrek trekt Bert de slippers uit en doet sokken en dichte schoenen aan, het is inmiddels lichtjes beginnen te regenen, de regenjasjes worden ook aangetrokken. Onze tocht verloopt verder gedurende bijna 3 uur door de regen en een fikse koude tegenwind, zodat we in Plauns, bij het nuttigen van een kopje koffie “ mit Kuchen”, besluiten om een slaapadres te zoeken, waarbij we geholpen worden door de uitbater van restaurant Hochwart, Wil belt en binnen 1 min. is 't geregeld, we fietsen nog ca. 3 km verder naar Haus Gerstl in Rabland bei Meran. Bij aankomst zijn we doornat en steenkoud, na een warme douche zijn we weer op temperatuur, de natte kleren kunnen we hier gelukkig drogen.

Om 18:00 genieten we in een lekker warm restaurant van onze bruchetta, Mischsalat en een Hexnpfandl met een lekker bier “von Hier”.

Met een goede reden, hebben we vandaag maar 81 Km gefietst in plaats van de geplande 107 Km. Het verschil wordt morgen goed gemaakt.

Bueno notte

1. Peter G. E. Slangen:
    14 mei 2018
    Heel begrijpelijk. Bravo dat jullie nog heel goed kunnen nadenken over de veilige en juiste verrichtingen. Heel veel succes morgen. Die kleine achterstand halen jullie met gemak de komende dag(en) in. Bedankt voor jullie verslaglegging. Ik geniet ervan. Hoop jullie zelf ook,
  2. Esther Lotz:
    14 mei 2018
    Slaap lekker Mannen en hopelijk morgen een droge dag met de gewenste kilometers ;)
  3. A Koopmans:
    14 mei 2018
    Hopelijk beter weer voor de komende dagen
  4. Thei Janssen:
    14 mei 2018
    Geweldig weer waat geer gepresteerdj hobtj vandaag. Noe kome ein paar sjaon daag euver ein geweldig terrein haopelik bliftj het war ein bietje mit wirke. Hie woor het vandaag zeer aangenaam.Geneet van de nachros en morge weer geweun wuujer. En wie Funske zei Allez koempt Choet.
  5. Betsy & Jo Housmans:
    15 mei 2018
    Öt zitj uch neet altied mit, det is waal duudelek. Weer mòtte det Leefvruike van de kepel van Sjaelberg toch èns om oetlik gaon vraoge, want hiej kloptj get neet. Mer aevegood toch nog ein deil sjoean fotoos. Herinneringe kòmme weer nao baove. Vööl sukses mörge en ein stök baeter waer!
  6. Ger en Elies:
    15 mei 2018
    Een zonnige rit hopelijk vandaag, succes🍀🍀🍀🍀👍👍
  7. Han en Lilian:
    15 mei 2018
    Hoop dat als jullie vanmorgen uit het raam kijken het zonnetje schijnt en jullie de achterstand gemakkelijk in kunnen halen.
  8. Maud:
    15 mei 2018
    WoW pap, de sandalen uitgedaan? Dat komt niet vaak voor;) Veel plezier vandaag! Xxx
  9. M canton:
    15 mei 2018
    lekker eten biertjes drinken hoeveel kg al bijgekomen
  10. Ton en Riet Kersten:
    15 mei 2018
    Dat ut noe effe taege zit zult geer ongetwiefeld ingecalculeerd hubbe die paar km haolt geer waal in belangriek is det geer niks forceert en blief geniete. Chiao kanjers
  11. A. Verstraelen van Buggenum:
    15 mei 2018
    Top dat geer zo optimistisch zeet , gaon noe doumen det zon kumpt . Völ fits plezeer verder.!!
  12. Miriam faber:
    15 mei 2018
    Hopelijk nu weer beter weer.
  13. Ria Timmermans:
    15 mei 2018
    Top mannen, wat een ervaringen! Nu zijn jullie al in Italië kanjers, op hele mooie plekken, jammer van die regen maar na regen komt, hopelijk, zonneschijn en hebben jullie die gemiste km's vandaag ingehaald! Veel succes verder, mooi om jullie verhalen te lezen en die prachtige foto's te zien, bedankt dat we met zovelen mee mogen genieten van zo'n speciale reis!! Buona Sera 👍👍
  14. Christien:
    Respect mannen , top!!
  15. Franshendricks:
    15 mei 2018
    Geweldige verhalen, en nu op naar Rome en op de thee bij de paus.
  16. Paul schmitz:
    17 mei 2018
    Hoop dat jullie morgen beter weer hebben dan zijn die paar km achterstand weer snel goed gemaakt
    Zet hem op kanjers