Dag-15 Poviglio - Guíglia

18 mei 2018 - Guiglia, Italië

buona sera,

Afgelopen nacht geslapen in Casa Motta, waar op de kamer naast ons een snurker lag, die voor behoorlijke kaalslag gezorgd heeft, wat een herrie.
Het was weer een typisch Italiaans ontbijtje, heel veel zoet en wat witbrood en beschuitjes/koekjes, maar de koffie en het sap waren heerlijk.
Vandaag ons laatste bezoek aan een firma, nl. HYVA Capital Equipment In Poviglio. We zijn al om 08:30 uur bij de fabriek aanwezig, we worden hartelijk ontvangen door de HR- en Plantmanager. Een deel van de bezetting komt spontaan met ons op de foto. Het doet denken aan de Nachtwacht, we noemen de foto:  HYVA (Rem)-Brand.
We worden nog verzorgd met koffie en water en om 09:30 uur nemen wij afscheid en gaan op weg, we maken nog een korte stop bij een super en slaan wat in, gezien het italiaans ontbijt vanmorgen.
Vanaf Poviglio hebben we km-lange grove stroken “Strade Bianchi” en veldwegen onder de wielen. Hierna gelukkig weer asfalt en zien we mooie landhuizen omgeven door grote tuinen.
Om 12:40 uur zijn we in het centrum van Modena, op een bank in een park wordt de lunch verorbert, wat hebben we honger. Er tegenover komen honderden scholieren uit school en worden met tientallen bussen naar huis vervoerd, een drukte van jewelste.
Wat is het centrum van Modena mooi, een verademing, er mogen geen auto’s komen, alleen rijden er trolley-bussen.
We verlaten Modena en vinden een fietspad richting Vignola, eens lagen hier treinrails, zo’n 25 km lang. Ondanks de vele toegangspoortjes bij iedere kruising en toch ook hier weer slecht asfalt is ‘t veiliger fietsen dan over de rijweg, daar moet je een goede engelbewaarder hebben, anders overleef je het niet. Vlak voor Spilamberto maken we nog een stop bij een fruitkraam.
We fietsen verder en beginnen buiten Vignola aan de klim naar Guíglia, we stijgen van 125 m naar 415 m. Aangekomen in Guíglia besluiten we om direkt een overnachtingsadres te zoeken en komen om 16:45 uur aan bij B&B I Parioli, een kleine 26 km voor ons geplande eindpunt in Castel d’ Aiano.
Om 18:30 effe wachte...... wachte: PIZZA, bijna zo groot als een karrerad, heel lekker. Achteraf een extraatje van de zaak: zoete pruimen en een flesje limoncello.

Buone notte

1. Ria:
    18 mei 2018
    Wat een verhaal weer,gaaf!
  2. Nanda:
    18 mei 2018
    Leuk verhaal weer! Jullie krijgen vast mooie reacties van iedereen!
  3. Herman en Truus van Kempen:
    18 mei 2018
    Elke dag genieten van jullie verslag.
  4. Tjeu Wetzels.:
    18 mei 2018
    Weer een leuk verhaal, met mooie foto,s van de omgeving. Dat het gevaarlijk fietsen is in Italië, lees ik met verbazing. Hopelijk krijgen jullie geen ongeval. Veel plezier, geniet en morgen weer succes.
  5. Willy en Marianne vd Borgh:
    19 mei 2018
    Wat weer een mooi verhaal alleen maken we ons wel een beetje zorgen dat het er zo soms gevaarlijk is om te fietsen maar jullie kennende komt het allemaal goed jullie zijn toppers
  6. M canton:
    19 mei 2018
    het schiet al aardig op met jullie
  7. Eefje:
    19 mei 2018
    Ben voorzichtig! Maar geniet vooral van deze mooie reis!
  8. Mia Driessen:
    19 mei 2018
    Buongiorno, Wil en Bert... Weer een prachtige dag achter de rug.. Jullie hebben al bijna het einddoel bereikt.. Het gaat super!! En genieten van het moois lekkers wat Italië te bieden heeft. Pizza en Limoncello.... Getver!! Wat hebben jullie het slecht getroffen!!.. Grapje!! Heerlijk is dat. Maar dat hebben jullie ook verdiend.. Kei hard gewerkt tot nog toe.. Geniet weer van de komende dag. Buon viaggio en buona giornata. ( Nee. ik ken geen italiaans, maar zoek wat op.. )
  9. Miep van der Borgh:
    19 mei 2018
    Weer een mooi verhaal met daar bij mooie foto,s.
  10. Ton en Riet Kersten:
    19 mei 2018
    Hoi kanjers wat hannibal kös mit zien leger en 80 olifante de alpe euver kenne die 2 bikkels oet pey toch zeker oug,mit defiets en volle bepakking. Leuk verhaol weer danke dao veur.
  11. Jo Theunissen:
    19 mei 2018
    Denk dat je geen heimwee zult hebben als men daar zou blijven?
    Mooie streek en leuke verhalen.
  12. Desiree Oosterhof:
    Wat een leuk verhaal.
  13. Betsy & Jo Housmans:
    19 mei 2018
    Zoea es weer al haopdje gister höbtj g'r veiliger waeg, of eigelek landjwaegskes en auch ein verdwaaldj fietsepaad gevònje. Waal veiliger mer neet ech komfertabel. Tja, öt is auch hie weer öt ein of öt anger, noeats én én. Öt laeve is hel, zeker esse van Pej nao Roeame wils fietse! Mer wie gezag, geer zeentj echte bikkels en die zeen auch hel. Öt begintj al flink op te sjete mit det beulstempo waat geer drop nao haotj. Ich (Jo) betwiefel tön zièrste of ich uch waal zoe kènne biehaoje op miene lektriese fiets, det gaef ich gaer toe. Mer ja, ich bön auch waal ein stök aojer den uch. W'r höbbe, det mòtte weer noch mer èns benaodrökke, al flink moge mitgenete van al die sjoean plekskes woot geer langsgekòmme zeentj. In öt ech mot det nag vööl sjoeaner zeen, dao zeen weer van övertuugdj!! En dao geneetj geer auch éch van en det geuftj uch voldoening en mood òm door te gaon, det merkse aan euch oetgebreijdje daagbook.
    In éin waord: GEWELDIG ! Kanjers zeentj g'r allebei.
  14. Ria Timmermans:
    22 mei 2018
    I dolci is niets als ontbijt voor zo'n sportieve mannen, spek met eieren moeten jullie hebben haha, gelukkig hebben jullie later genoten van een mega pizza, buon appetito!!
    Prachtige foto's weer, zo genieten wij allemaal een beetje mee!! Grazie XX