Dag-17 Rustdag en bezoek Florence

20 mei 2018 - Signa, Italië

Goojeaovendj,

Op deze 1e Pinksterdag (rustdag) zijn we wat later in het hotel in Signa gaan ontbijten. De reisblog wordt bijgewerkt en om 10:12 nemen we de trein van Signa naar Firenze S.M.N.(Florence). We praten in de trein met een jongeman uit Senegal in een mix ,van italiaans, frans, duits en engels en handen en voeten. Hij wenst ons een mooie voortzetting van onze fietsreis naar Rome.
Aangekomen op het station in Firenze, wat een drukte, mensen slepen met allerlei maten koffers, het lijkt een beetje op een vertrekhal van een vliegveld. In de stad zelf is het ook gezellig druk, opvallend de lange rij wachtenden voor de diverse interessante gebouwen. Ook lopen er hordes mensen uit het verre oosten achter hun gids aan, en klikken de camera’s ( telefoons) voortdurend.
Met de plattegrond die we op het treinstation hebben gekregen en de telefoon lukt het ons aardig om een leuke route door de stad te maken. Na een 3-tal tussenstops op terrasjes begint ‘t om 15:00 licht te regenen en duiken wij ondergronds naar een shopping centre. Daar we morgen nog door Firenze met de fiets komen, o.a. bij de Ponte Vechio, gaan we rond 16:00 weer met de trein terug naar Signa.
Firenze heeft veel cultuur, eetgelegenheden, leuke terrasjes en veel leer en veel van hetzelfde, maar het echte “wauw”-effect hebben wij niet gehad. We kijken weer uit naar onze fietsdag morgenvroeg.

Chiao
En welterusten, wij slapen op de "Via Roma" in Signa.

1. Rinie:
    20 mei 2018
    Sjoan... succes veur morge jonges!!!
  2. Ton en Riet Kersten:
    20 mei 2018
    Geer zeent gelukkig neet zo,n cultuur barbaren, sjoon foto,s en veur murge hoi ut dreug en succes.
  3. A Koopmans:
    20 mei 2018
    Ik zienaan de straatnaam dat jullie op het goede pad zitten nul “ via roma” goed om een rustdag te nemen. Op naar de finish.
  4. André Houben:
    20 mei 2018
    Nog effe. Jullie zijn eerder aan de finish dan Dumoulin. In Bocca da luppo .( M.a.w Succes.)
  5. Tjeu Wetzels.:
    21 mei 2018
    Mooi
  6. Yvonne Kox:
    21 mei 2018
    Fijne fietstocht morgen. En hopelijk een hartig ontbijt.