Dag-21 Ronciglione - Rome

25 mei 2018 - Rome, Italië

Buon giorno,

Excuse, een dag te laat

Om 08:15 nemen we afscheid van onze gastvrouw Fabiane, van Casale Fedele in Ronciglione. Het is onze laatste fietsdag vandaag. We vertrekken en dalen rustig af van 450 naar 225 meter, na 20 km komen we in Nepi, er is markt vandaag. Nepi heeft een groot en hoog aquaduct en een metershoge dikke stadsmuur. Wil doet de dagelijkse groente/fruit inkopen en raakt in gesprek met de groenteverkoper, de italiaan blijft maar praten, we krijgen 2 gratis bananen van hem. Om 10:40 in Mazzana Romano bezoeken we even een bakkerij en tappen nog wat geld bij een plaatselijke bank, we hebben er dan 30 km opzitten. Net buiten ‘t dorp moeten we nog effe flink in de pedalen voor een klim naar Calcato Vecchia. Het blijft af en toe nog onverwachts omhoog gaan. Na 50 km vlak voor Formello wordt ‘t tijd voor de dagelijkse lunch, we pauzeren naast een MTB route op een stel rotsen, ze zijn hard, maar we kunnen zitten. De route daalt nu glooiend af richting Rome. Na 68 km komen we op een fietspad langs de Tiber, tot onze verbazing rijden we op dit fietspad tot bijna in Vatikaan stad. De laatste 500 meter moeten we lopen, het is er behoorlijk druk op deze donderdag. Op het plein, hebben we even ons momentje. Ja we zijn er, om 15:30 uur, na > 2200 km, 21 dagen, zonder pech, zonder lekke banden, in goede gezondheid. Onze fietstocht is in alle opzichten een geweldige ervaring geweest voor ons zelf en we deden ‘t tevens voor een goed doel, Alzheimer stichting Nederland. Plotseling horen we bekende stemmen, we worden in Rome ontvangen door mijn zoon Roel en de 2 zonen van Wil, Bas en Jeroen. GEWELDIG. We bezoeken een terras voor een welverdiend biertje. Om 17:00 gaan we op zoek naar ons B&B in Rome. Het wordt nog een hele zoek-/fietstocht door ‘t drukke verkeer. Na een allerlaatste klimmetje en 13 km extra fietsen zijn we er. Het waren vandaag toch weer bijna 98 km en 675 hoogtemeters. S’avonds bezoeken we nog Rome, eerst met trein, metro en verkeerde bus, dus toch maar taxi. We hebben een gezellige 1e avond met de zonen in Rome.

Misschien tot morgen,
Addio

1. A Koopmans:
    ROME!!
    Proficiat mijlpaal gehaald, nu n paar dagen relatieve rust?
  2. Ger en Elies:
    Proficiat 👍👍
  3. Nanda:
    Gefeliciteerd!
  4. Han en Lilian:
    Proficiat
    Nu lekker uitrusten en genieten van Rome.
  5. Elly lei glenn craenen:
    25 mei 2018
    Oke mannen dat is top. Gefeliciteerd en nu 🍺🎂🍷. Geniet er nu nog maar van.
  6. Nell en Theo Kessels:
    25 mei 2018
    Van harte proficiat. Respect. Geweldig!
  7. Willy en Marianne vd Borgh:
    Proficiat
    Wat een prestatie en een hele ervaring voor jullie zijn geweest met up en downs
  8. Annet en Hans:
    25 mei 2018
    Van harte gefeliciteerd met deze topprestatie.
  9. Mia Driessen:
    25 mei 2018
    Goeie morgen Wil en Bert, JULLIE ZIJN ER!!!! Echt super goed van jullie. Wat een prestatie hebben jullie geleverd.. En nu lekker uitrusten en van een paar dagen echt vakantie genieten in Rome. Dat wordt even afkicken misschien. De fiets zal jullie missen!!.
    Ik kijk uit naar jullie verslag van de aankomst in Rome. Geniet volop. Fijne dagen nog!!
  10. Jan-karien van der borgh:
    fijne dagen in rome.
    jullie zijn GEWELDIG !!!
  11. M canton:
    25 mei 2018
    ja jongens knap gedaan en nu op de trein
  12. André Houben:
    25 mei 2018
    Pfffffffffff........siete arrivati , auguri!!!!!
    En nog voor Tom!
  13. Mariet:
    25 mei 2018
    Geweldige prestatie hebben jullie geleverd. Geniet van jullie dagen in Rome. Jullie zijn winnaars.
  14. Wim:
    Bert en Wil.
    TOP jongens, das pas un prestatie.
    Tieed om oet te röste.
  15. Mariëlle Meuwissen:
    25 mei 2018
    Top prestatie!! Geweldig gedaan!
    En nu relaxen in Rome!

Groetjes Helmut en Mariëlle
  16. Betty en Jan Hendricks:
    25 mei 2018
    Profificiat,wat een geweldige prestatie.We gaan jullie verslagen missen,ze waren zo goed dat we elke dag het gevoel hadden dat we erbij waren.Geniet niet van Rome maar vooral van de tijd die nu komt en je alles pas gaat verwerken.Bedankt dat we "erbij" mochten zijn.
    Betty en Jan
  17. Fam. Mohren Koningsbosch:
    Nou dat was het dan...
    Geweldig gedaan.!!!
    Het was fijn om jullie te volgen via de verhalen en foto's.
    Nu nog op bezoek bij de Paus en een handtekening van Tom.
    Geniet ook nog van al het moois dat Rome te bieden heeft.
  18. Bert Stijnen:
    25 mei 2018
    Proficiat met jullie geweldige prestatie!
    Nu even genieten van deze prachtige stad Rome....ps vergeet niet even handen te schudden met de Paus...kunnen jullie gezegend terug!
  19. Chantal, Guido, Jochem en Marit:
    25 mei 2018
    De eindstreep gehaald, zie uit naar jullie laatste verslag. Geniet van Rome dat zullen wij over twee maanden doen!
  20. Yvonne Kox:
    25 mei 2018
    Super. Geniet van jullie vrije dagen in Rome. Dik verdiend!!!
  21. Lilian en Cor:
    Bert en Wil
    Proficiat met deze geweldige prestatie voor een goed doel👍
  22. Gerhard buschek:
    25 mei 2018
    Proficiat mannen, respect nu een beetje van Rome genieten en een goeie thuisreis !
  23. A. Verstraelen van Buggenum:
    25 mei 2018
    Geweldige prestatie Wil en Bert , noe genieten van de mooie stad Rome en lekker oetrösten.👍👍💋💋🇭🇺🇭🇺
  24. Ton en Riet Kersten:
    25 mei 2018
    Knap gedaon kanjers laot uch de kuute mer ens good massere en geniet mer volges os doont geer dat al drie waeke chapeau.
  25. Ton en Riet Kersten:
    25 mei 2018
    Proficiat laot uch noe de kuute mer ens massere en geniet, mer dat doont ger al 3 waeke volges mich . Chapeau
  26. Harry en Hans:
    Wil en Bert,
    Dit is een prestatie van wereldklasse. GEFELICITEERD!
    Nu nog een paar dagen op adem komen in het "rustige" Rome.
  27. Guus Ridderbecks:
    Geweldige prestatie. Proficiat
  28. Michael Hendricks:
    25 mei 2018
    Glückwunsch und Bewunderung für diese tolle Leistung !
  29. Miep van der Borgh:
    25 mei 2018
    Goed gedaan Kanjers .Hartelijk Gefeliciteerd en geniet nog van de dagen in Rome.
    De verslagen en foto,s waren Top,dank daar voor. Goede reis terug.
  30. Betsy & Jo Housmans:
    25 mei 2018
    Salutiamo Bert e Wil che hanno pedalato da Pej a Roma: una grande performance!
    Weer groete Bert en Wil vanoet Pej nao Roeame zeen gefietsj!
    Helaas is oos reaksie van gister de mis in gegange. Probere die vandaag nag èns.
    Geneetj nag van de twië vrie daag in Roeame en doontj de Paus de groete van òs. Dae zal òs waal neet mië kènne, mer wie w'r lès dao wore zwèjde d'r nao òs.
  31. Leon:
    25 mei 2018
    gefeliciteerd met deze geweldige prestatie nu nog nagenieten groeten Leon
  32. Gérard R:
    25 mei 2018
    Waw, wie had dat gedacht! 👍😅🍾🚵🏅. Hoop dat jullie genoten hebben. Groeten aan de Paus. 🙋‍♂️
  33. Jo Theunissen:
    25 mei 2018
    Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie. Groetjes van Toos en mig wah.
  34. Peter Engels:
    25 mei 2018
    Proficiat mannen dit is een geweldige prestatie! We zijn trots op jullie!!!!
  35. Franshendricks:
    25 mei 2018
    Proficiat een geweldige prestatie. Dit neemt niemand jullie meer af. En nu de dorst lessen met het heerlijke Vaticaanse bier .
  36. Leon en Marij Augustus:
    25 mei 2018
    Gefeliciteerd met deze prestatie! Wat een verassing dat jullie zonen in Rome waren ! Geniet van Rome!
  37. Chrit Pepels:
    25 mei 2018
    Proficiat met behaalde resultaat en echt force de Tour. Doe de groeten aan de paus, hij kent me vast nog en fijne en veilige terug reis.
  38. Tjeu Wetzels.:
    25 mei 2018
    Bert en Wil hartelijk gefeliciteerd met jullie prestatie, jullie zijn toppers. Fijn dat jullie zonen aanwezig waren in Rome, wat zullen zij trots zijn. Geniet nog maar van Rome, jammer dat er een einde is aan jullie reis, ik heb genoten van de verhalen en foto,s. Ben wel een klein beetje nieuwsgierig van wat het voor het Alzheimerfonds heeft opgeleverd.
    Nogmaals gefeliciteerd kerels.
  39. Miep Heutz:
    25 mei 2018
    Een warm welkom door jullie mannen. Fantastisch. Geniet ook van Rome al is het maar voor een stukje.
  40. Karel:
    25 mei 2018
    Bert en Wil, van harte gefeliciteerd met jullie geweldige prestatie, petje af! Leuk dat jullie zoons er waren om jullie te verwelkomen. Nog even Rome en niet vergeten op audiëntie bij de paus haha... Goede terugreis maar dat zal wel lukken met de trein.
  41. Wil Hendricks:
    Hoi Wil en Bert,

Proficiat. Een geweldige prestatie.
    Wat met opgevallen is, dat jullie onderweg geen pech en vooral geen lekke band(en) hebben gehad.
    Ik weet niet wanneer en hoe jullie terug willen komen, anders kunnen jullie de laatste binnenkomst van de Giro en de huldiging van de eindwinnaar misschien nog zien. Lijkt me een mooie afsluiting van jullie geweldige fietsvakantie.
    Groet,
    Wil (oet Staeveswaert)
  42. Cor:
    25 mei 2018
    Het vliegt voorbij! Goed gewerkt ik ben trots op jullie😀
  43. Henk:
    25 mei 2018
    Gefeliciteerd met dit prachtige resultaat en het plezier dat jullie eraan hebben gehad.
    Een mooie prestatie voor het goede doel. Geniet ook nog van de terugreis. Lekker onderuitgezakt in de trein en terugkijken op deze mooie tocht.
  44. Huub en Annie Dassen:
    25 mei 2018
    Proficiat mannen, een geweldige prestatie. Daar kunnen jullie trots op zijn !!!
  45. Marco FYSIO plus:
    26 mei 2018
    Goed gedaan mannen! Heel erg knap van jullie! Fijn dat jullie zonder pech en gezond zijn aangekomen in Rome!
  46. Peter G. E. Slangen:
    26 mei 2018
    Wil en Bert, PROFICIAT. Geweldige prestatie en voor een goed doel. Eerdaags gespreksstof genoeg tijdens de vroege wandeling(en). Kom goed thuis!!!
  47. Rinie:
    26 mei 2018
    Proficiat Wil en Bert mit euch GEWELDIGE prestatie... deepe buiging!!!
    Geneet van de verdeendje rös en väöl plezeer mit euch jonges.

Komptj good thoes!!!
  48. Desiree Oosterhof:
    26 mei 2018
    Hallo Bert en Wil. Wat bijzonder goed gedaan.
    Groeten Willi en Desiree