Dag-26 Rome - Peij

29 mei 2018 - Pey, Nederland

YOU DID IT
Buona Sera,

Gistermorgen om 03:00 uur kraaide de haan, Wil was al vanaf 01:00 aan ‘t opstaan (zenuwen ??). Gauw gauw wat cornflakes met sinasappelsap naar binnen gewerkt. Om 03:30 op de fiets, richting Saxa Rubia, om over een fietspad dat we al kenden van de laatste etappe naar Rome, te gaan fietsen. Op het laatste moment toch maar besloten om, over de normaal te drukke weg naar Rome, te rijden. Het was er zeer rustig, zodat we al om 04:30 op station Rome centraal "Termine" staan. Na een kop koffie en een lekker broodje, vertrekt de trein om 06:03 richting Firenze, Prato, Bologna en Padua, dus 4 keer overstappen. Nou dat hebben we geweten, een lift indien al aanwezig op het station, is net groot genoeg voor 2 kinderfietsjes, het wordt dus trap af en weer trap op. Tot overmaat van ramp heeft de laatste trein naar Padua een vertraging van bijna 20 minuten, het is inmiddels 14:15 uur. In Padua net nog, na flink rennen met de fiets over het perron, de trein naar München gehaald. Om in deze trein te komen, zonder een reservering voor de 2 fietsen, heeft ons heel wat overtuigingskracht gekost, het is ons uiteindelijk gelukt (stress, stress, .....). In Verona moeten we onze fietsen nog een keer verplaatsen en nemen we plaats in de coupe met onze gereserveerde zitplaatsen, het is er niet druk. De trein dendert voort parallel aan het Garda meer naar Rovereto, Trento en Bolzano. We herkennen diverse plekken en zien weggetjes waarop we10 dagen geleden nog hebben gefietst, we genieten van het mooie landschap met de vele boomgaarden en druivenstok velden. Na Bolzano (17:00 uur) wordt het tijd om een hapje te gaan eten in de restauratiewagen. Net voor de Oostenrijkse grens bij Brennero moeten we onze pas voor het eerst tonen, na een kleine stop rijden we door richting Insbruck. Vanuit Insbruck is het nog een kleine 2 uur rijden naar München. Voor de Duitse grens wederom controle en weer de passen laten zien. Om 20:45 arriveren we na een treinreis van bijna 15 uur op München Centraal. Op het station nog gauw een iets grotere auto regelen om mee naar Peij te rijden, het is gelukt en om 22:00 uur rijden we met een volgepakte auto richting Nederland. Onderweg nog enkele geplande stops gemaakt om iets te eten en/of te tanken. Om 05:15 uur arriveren we uiteindelijk in Peij, de bagage wordt uitgeladen, de fietsen laten we liggen tot dinsdagmiddag, als we de auto weer in Monchengladbach moeten inleveren. Er is aan onze thuiskomst gedacht, bij Wil aan de deur hangen ballonnen en de tekst " YOU DIT IT".

YES, WE DID IT.
Er rust maar een ding, en dat is snel douchen en nog sneller onder de lakens, het was een zeer lange dag, wat is reizen toch vermoeiend, je kunt beter fietsen.

Volgende week nog een update over de stand van zaken wat betreft de donaties.

groeten Wil&Bert

1. Thei Janssen:
    29 mei 2018
    Geweldig verhaol ich hob genaote van eur belaevenis en de geweldige tocht die geer gemaaktj hobtj. Super det geer weer good thoes zeent. Geneet noe mer van ein tiedje ros.
    Geweldige prestatie.
  2. Nell en Theo Kessels:
    29 mei 2018
    Fantastisch mannen!! Respect!!
    Nell en Theo.
  3. Han en Lilian:
    Geweldige prestatie.
    Zal de reisverslagen gaan missen.
  4. Fabiana Mastropietro:
    30 mei 2018
    Bravissimi! God Bless you all the best to the Great Dutch Guests!
    Fabiana Casale Fedele Italy
  5. Elly lei glenn craenen:
    30 mei 2018
    Home sweet home dapper mannen en tot vrijdag 👍👍👍
  6. Riny nelissen:
    Super gedaan dappere mannen
  7. Jan-karien van der borgh:
    geweldig gedaan kanjers
  8. Marjo:
    30 mei 2018
    Proficiat , you did it , geweldig en die terugreis was ook niet mis !welkom thuis . Jammer nu geen reisverhalen meer
  9. M canton:
    30 mei 2018
    nou dat hebben jullie geweldig gedaan welkom thuis waar gaat da volgende reis naartoe
  10. Mia Driessen:
    30 mei 2018
    Goeie morgen Wil en Bert. Gelukkig weer goed thuis gekomen in Pey van jullie fantastische reis.. Wat een belevenis is dit geweest voor jullie. En voor ons om jullie te kunnen volgen. Dank jullie wel dat we mee hebben ogen liften..Een ervaring voor het leven die jullie nooit meer afgepakt wordt. Hopelijk wordt er goed gedoneerd zodat jullie een mooi bedrag bij elkaar hebben gefietst. Geweldig gedaan.!! Zelf ben ik al weken in de weer geweest , ook voor een donatie activiteit. Ik loop met een team mee voor Samen loop voor Hoop in Weert het komende weekend, Bestemd voor het kanker fonds.. En we zijn met een aantal mensen druk creatief in de weer geweest om spullen te maken die we daar gaan verkopen.. Hopelijk kunnen ook wij een mooi bedrag bij elkaar vergaren voor ons goede doel.. En wie wil kan een paar rondjes met ons mee lopen!! Wil en Bert, nogmaals een dikke merci en een dikke knuffel voor jullie. Groetjes en tot ziens..
  11. Jac waaijen:
    30 mei 2018
    Super mannen. Ook jullie verhalen en foto's waren zeer de moeite waard.
    Chapeau.
  12. Ton en Riet Kersten:
    30 mei 2018
    Ich geluif uch direk es geer zaek doe kens baeter fietse , mer aeve good blie dat geer weer thoes zeent , de reis nao hoes mit zaoveul hindernisse is neet niks , geer zeent bikkels. Chapeau
  13. Tjeu Wetzels.:
    30 mei 2018
    Mooie reisverhalen en een topprestatie geleverd. Welkom thuis.
  14. Wim:
    Home Sweet Home.
    Good gedaon mannen.
  15. Wim en Gerda Rutten-Stevensweert:
    30 mei 2018
    Proficiat mannen, woow wat een prestatie!!!!
  16. Guus leenen:
    31 mei 2018
    Mooie verhalen wil en Bert ik heb genoten . !! Maar jullie nog meer denk ik . Tot snel wil !! Toppers