Dag-6 Appenweier - Neuenburg am Rhein

9 mei 2018 - Neuenburg am Rhein, Duitsland

Hallo,

We zijn vroege vogels, want ook vandaag al om 08:00 uur op weg voor ons 1e firma bezoek , OEHLER Maschinen Fahrzeugbau GmbH. Hierna op weg naar firma HAAS German Truck line. Bij beide firmas enkele foto’s gemaakt en onze aktie nader uitgelegd. Door 2 medewerkers wordt spontaan totaal 70 euro gedoneerd, fantastisch. We kopen nog wat broodjes voor onderweg in Offenburg en vervolgen onze reis richting Rijn. Onze fietstocht langs de Rijn vandaag gaat over kilometers lange grindwegen, het lijkt af en toe op een rit door de Sahara, zo stoft t met dit warme weer. Gelukkig niet zo warm als gisteren en 't terrein is merendeels vlak.

Opvallend is dat de Rijn hier bijna niet wordt bevaren en dat er aan de Duitse kant uitgestrekte zeer waterrijke riviervlaktes liggen, waardoor we enkele keren heen fietsen. Vandaag ook diverse omleidingen gehad waardoor de sleur van alleen maar rechtdoor langs de rivier fietsen werd onderbroken. In de bossen is de aanwezigheid van Daslook heel goed merkbaar. Het was een lange dag, aankomst bij hotel pas om 18.30 uur na een rit van bijna 137 Km. Totaal in 6 dagen : 755 Km. We hebben 't de hele dag droog gehouden, morgen is er regen voorspeld. Tot morgen.

1. André Houben:
    9 mei 2018
    Ik mis de foto's van de terrasjes. Met zo een grote kelk Leffe (ene Duitse dan) Maar ja ,137 KM !!!!!!!!!! dan zal het er niet inzitten he.
  2. Monique Houbertz:
    Hallo Wil, Hallo Bert,
    tolle Bilder und tolle Berichte.
    Schön das alles jeden Abend mitverfolgen zu können.
    Macht weiter so 👍
  3. Herman en Truus van Kempen:
    9 mei 2018
    Ik geniet elke dag van jullie reisverslag.
  4. Rinie:
    9 mei 2018
    Sloap lekker jonges en hoapelijk mörge fris weer op.
    Top waat geer doontj, gooj reis verder.
    Pasj good op uchzelf!!!
  5. Nell en Theo Kessels:
    9 mei 2018
    Fantastisch wat jullie doen!
    Prachtige route! Leuke reisverslagen.
    Veel beter als jouw bezoekrapporten vroeger Wil!
    Hartelijke groeten Nell en Theo.
  6. Betsy & Jo Housmans:
    10 mei 2018
    Bert, Wil, volges òs doontj geer öt baeter den Dumoulin in de Giro (en det wiltj toch waal get zègke!). Dae misjde vandaag de de slaag mer geer louptj oet op öt sjéma. Es geer zoea doorgaontj motj g'r euch afspraok mit de paus nao vöre haole.
    Vöör mörge haope weer op good fietswaer vöör uch.
  7. Maud:
    10 mei 2018
    Goed bezig daar! Niet TE snel gaan he....anders hebben jullie straks tijd om tot in Sicilie door te fietsen;)
  8. Jan-karien van der borgh:
    10 mei 2018
    jullie zijn geweldige kanjers !!!!
  9. Will van Buggenum:
    10 mei 2018
    Strade bianci, het wel afwisselend. Mooi week totaal in km wordt die eerste week😄
  10. Miep van der Borgh:
    Miep van der Borgh
    Bert en Wil ik ben heel trots op jullie.Het is toch iedere dag maar weer bijeen rapen en weer verder gaan.Maar het is wel voor een heel goed doel .Nog heel veel fiets plezier.
    Groetjes
  11. M canton:
    10 mei 2018
    ja vandaag krijgen jullie een gratis douche
  12. Jeroen Hendricks:
    10 mei 2018
    Super pap en Bert! You go guys!!!
  13. Jan en Betty hendricks:
    10 mei 2018
    Hé fietsduo Wil en Bert, geer zeet good bezig, super. En t veurloape op t sjema zörgt veur ekstraa ruumte in de Alpe..
  14. Ton en Riet Kersten:
    10 mei 2018
    Zal ich uch eine kameel sture veur nog zo,n sjtuk sahara, höpelik hoid geer ut vandaag dreug dat is waal baeter fiets waer kanjers
  15. Franshendricks:
    10 mei 2018
    Jullie gaan er met de dag jonger uit zien. Ik ga zo meteen ook een stuk fietsen. Veel succes verder.
  16. Martien snellen:
    😊🔧🚿🔩🔨🏧
  17. Henk:
    10 mei 2018
    Fantastisch dat het zo goed gaat. De voorbereiding betaalt zich uit. Neem maar een witte op mijn kosten. Rekenen we later wel af. Op naar de volgende halte.
  18. Herman &José:
    10 mei 2018
    Herman. Ondanks ( of dankzij ) de vele kilometers krijgen jullie ontzettend veel te zien, getuige de foto's. Wat is het toch overal mooi. Maar voor jullie komt beslist nog een moeilijkere periode. Met deze instelling kunnen jullie dat ook aan. Succes verder
  19. Ria Timmermans:
    10 mei 2018
    Geweldig!! Ben zelf net terug van vakantie en lees jullie reisverslagen! Kanjers zijn jullie, moog geer trots op zeen!!!!
    Veel succes verder, genieten doen jullie gelukkig ook, fijn dat wij een beetje mee mogen genieten! Zet hem op, wij duimen met z'n allen 👍👍👍👍
  20. Elly lei glenn craenen:
    10 mei 2018
    Nu al door Basel is heel goed ondanks regen weer. Maarja het zit in het peleton voor jullie😂😂😂. Sterkte mannen zet door.