Dag-9 Märstetten (CH) - Dornbirn (A)

12 mei 2018 - Dornbirn, Oostenrijk

Habe die Ehre,

Na de overnachting in de B&B, bij Claudia Brenners  van een uitgebreid ontbijt genoten. Alles uit eigen huis, eigengebakken brood, 4 soorten jam/marmelade, 3 soorten kaas, melk, vers van de koe en natuurlijke een lekkere vers gezette kop koffie. Met een woord geweldig. Hierna bewonderen we nog de vele vers gebakken broodjes/broden en producten in de “Hofladen”. Om 09:00 vertrekken we en krijgen direkt enkele stevige klimmetjes te overwinnen, richting Weinfelden. Voorbij Sulgen krijgen we een concert van een twintigtal koebellen, mooi.

Na nog diverse klimmetjes komen natuurlijke ook evenzo veel afdalingen, gelukkig met zoveel zon vandaag. In Egnach komen we aan de Bodensee en fietsen we op een fietspad waar het op deze zaterdag behoorlijk druk is. Bij Rheineck verlaten wij het mooie schone Zwitserland en komen aan in Oostenrijk. We nemen plaats op een terras bij een natuurbad, we besluiten om toch maar niet te gaan zwemmen en na een 45 min om verder te fietsen. Om 16:30 uur komen we aan bij onze gastgevers voor vandaag, Otto en Franziska Wohlgenannt. Gelijk worden we uitgenodigd voor de barbecue vanavond samen met hun kinderen/ vrienden.

Het is een super Tiroler avond bij deze familie, het zijn echte “ Gsi-berger”. We hebben lekker gegeten en wat gedronken. Ook wordt er gezongen en op de blaasinstrumenten  gespeeld. Bert doet laat op de avond nog een poging op de Tuba ( helaas was er geen Saxofoon sopraan) om een lied ten gehore te brengen, het lukt na enig oefenen redelijk. Wat een gezellige avond, het is laat geworden bijna zondag voordat we naar onze kamer gaan om te gaan slapen.

Vandaag was na een rit van 75 Km een unieke belevenis, we werden opgenomen alsof we familie van hun waren, Otto en Franziska hartelijk dank.

Servus.

1. M canton:
    13 mei 2018
    vandaag worden jullie nat hier regent het ook
  2. Ton en Riet Kersten:
    13 mei 2018
    Waat ein belaevenis weer, sjoon foto,s en wil good controlere op teke succes manne.
  3. Elly lei glenn craenen:
    13 mei 2018
    Wat een dag iets voor een dag boek van te maken. Maar toch weer een top dag. Zeker de BBQ. Toppie
  4. Martien snellen:
    13 mei 2018
    mooi,ongelooflijk mooie natuur.mooie fotos. petje af.
  5. Mia Driessen:
    13 mei 2018
    Wat weer mooie avonturen beleefd. Prachtige foto's, mooi concert van Bert en van de Zwitserse koeien.!! En gelukkig is er ook tijd voor gezelligheid na jullie inspanning. Fijn zo!!
  6. Rinie:
    13 mei 2018
    Waat ein sjoan belaevenis weer veur uch manne
    Dank det geer os loat mitgeneete van de verhaole en sjoan plaetjes.
    Hieël väöl succes veur vandaag, en pasj good op uchzelf!!
  7. Henk:
    13 mei 2018
    Dat is dus Echt genieten op de Oostenrijkse wijze. Top.
  8. Henk:
    13 mei 2018
    Zondag, na de wekelijkse trimloop, pas de gelegenheid om jullie foto's te bekijken. Mooie plaatsjes en soms herkenbaar. Jullie hadden niet de gelegenheid in het Zeppelin museum bij de Bodensee te kijken. Volgende keer. Is zeer de moeite waard.
  9. Bert Hendricks:
    13 mei 2018
    Een ontspannen avondje genieten mag ook wel met zo'n onderneming.
    Geniet er van en succes verder.
  10. Jo Theunissen:
    13 mei 2018
    Prachtige verhalen en foto's.
  11. Yvonne Kox:
    13 mei 2018
    Bert kun je niet wat van die lekkere dingen in je rugzak mee naar huis nemen. Een beetje extra bepakking gaat er nog wel bij.. Mooie belevenis weer. Knap werk
  12. Ria Timmermans:
    13 mei 2018
    Sjiek!! Gezelligheid kent geen tijd zulle wer mer zegke ;)
  13. Hans Koster:
    13 mei 2018
    Zo te zien gaat alles goed met jullie, jullie schieten goed op. Ga zo door!