Dag-5 Steinmauern - Appenweier

8 mei 2018 - Appenweier, Duitsland

logo Fa. HurrleMorgenstond heeft goud in de mond.

Na het 07:00 uur ontbijt, rond 08:00 uur op weg naar Gaggenau. Na enkele kilometers doorkruisen we Rastatt en kopen op de lokale markt een tros bananen en rijden langs de Murg naar de Fa. Hurrle in Gaggenau ( Ottonau ). We worden door Dhr. Ferdinand Hurrle persoonlijk ontvangen, oude vrienden treffen zich weer. We bespreken onze aktie voor Alzheimer, maken enkele foto’s en de firma zal onze aktie financieel ondersteunen.

We keren om en rijden over een mountainbike route door een mooi beukenbos met enkele stevige maar gelukkig korte klimmetjes naar Baden-Baden. Van hieruit rijden we over de Naturpark-Radweg Schwarzwald over glooiende hellingen , van dorp naar dorp, door immense boomgaarden en fruitweiden. Om 17:30 uur komen we aan in Offenburg en moeten nog een slaapplaats zoeken, na enkele omzwervingen komen we uiteindelijk om 18:45 uur aan bij ons hotel in Appenweier, na 100 Km fietsen.

Les van vandaag: boek een onderkomen voor begin van de dagelijkse etappe.

Donaties zijn nog steeds zeer gevraagd:

1. Han en Lilian:
    9 mei 2018
    Weer een mooi verhaal.Zo leuk om jullie te volgen.
  2. M canton:
    9 mei 2018
    zo leer je altijd nog bij op je oude dag ha ha
  3. Esther:
    9 mei 2018
    Dat gaat lekker daar! En volgens mijn hebben jullie fantastisch weer☀️
  4. Peter Kleijweg:
    9 mei 2018
    Mooie verslagen gelezen de afgelopen dagen.
    Leuk om jullie te volgen op deze trip.
    Veel fietsplezier de komende dagen !
  5. Agnes:
    9 mei 2018
    Dat schiet behoorlijk op met jullie kilometers. Kanjers zijn jullie. Top!!
  6. Ton en Riet Kersten:
    9 mei 2018
    Mot geer neet meer doon, eers ein slaopplek zeuke,en dan pas fietse,es geer thoes zeent kenne weer eine slaopfiets make dan is dat neet meer neudig.
  7. Ton en Riet Kersten:
    9 mei 2018
    Oke neet meer doon dus es geer thoes zeentkenne weer mesjien eine slaopfiets ontwikkelle
  8. Wil Hendricks:
    Hoi Wil en Bert,

Deze les (hotel 's morgens boeken) had ik al op de tweede dag van onze fietsreis naar Basel geleerd.
    Veel succes verder.

Wil (oet Staeveswaert)
  9. Mia Driessen:
    9 mei 2018
    Ha Kanjers, jullie hebben weer een paar mooie dagen achter de rug. Super!! Leuk hoor elke dag jullie belevenis lezen.. Heel veel succes verder en veel plezier.
  10. Han en Lilian:
    9 mei 2018
    Mooi verhaal.Slaap lekker en voor morgen weer een fijne fietstocht.