Dag-8 Waldshut/Tiengen - Märstetten (CH)

11 mei 2018 - Märstetten, Zwitserland

Grüzzi,

Gisterenavond in t restaurant voor 10 euro “ gen...d” ( 2 bordjes salade uit de saladebar.

Vandaag hebben we een rustdag ingepland, “ op de fiets”.

Na een zeer rustige nacht in een Chinees rovershol, “oud veerhuis”, in Waldshut , spuiten we eerst alle zand/modder van onze fietsen en wordt de  ketting gesmeerd. Een poetsvrouw uit de Balkan was heel dankbaar met onze fooi en zegende ons beide voor vertrek.

We rijden door Rafz, het grootste wijnbouwgebied van het Kanton Zürich, net achter Neunkirch (Lottstetten ) steken we kaarsjes op in een kapelletje, voor al onze trouwe volgers. Hier nuttigen we een broodje op een bankje naast de kapel. Voor ons zien we op de weg een “stau”, van Zwitsers die inkopen gaan doen net over de grens in Duitsland. We raken af en toe de kluts kwijt of we in Duitsland of Zwitserland fietsen, de grens is hier zeer grillig.

In Schaffhausen bewonderen wij de Rheinfall, zeer indrukwekkend, alleen zijn we hier echt niet alleen, het is er heel erg druk, we beginnen aan een fikse klim en eenmaal boven krijgen we als kers op de taart nog te maken met een lange omleiding, ook weer bergop.

In Rudolfingen hebben we trek in een kopje koffie en nemen we plaats op een terras, de dame die ons bediend vraagt in een Zwitsers dialect wat we bij de koffie willen, uiteindelijk brengt ze alles wat ze nog heeft en kunnen we zelf kiezen, ook maken we een notitie in een dagboek van een plaatselijke fietsclub en vertellen we over onze fietstocht naar Rome. Wil vraagt de rekening, maar de omrekening van Zwitserse Franken naar Euros verloopt niet soepel, ze gaat effe naar binnen en vertelt ons even later dat de rekening betaald wordt door de plaatselijke politieagenten die binnen zaten te eten, we bedanken hun voor deze mooie geste.

Om 16:30 uur komen we aan bij de Fa. GREAG in Märstetten, hier worden we uitbundig begroet door de kinderen van Beat en zijn lieftallige vrouw. Ze vertellen waar ons slaapadres is voor vanavond, nl B&B Evenhüsli. Ook worden we uitgenodigd voor de grillavond, dat aanbod slaan we natuurlijk niet af. Na de grillpartij wordt nog een foto met de hele familie gemaakt.

Het was een zeer mooie route vandaag op onze rustdag, na zeker > 20 keer de “Cauberg” beklommen te hebben, afstand vandaag 102 Km.

Om 21:00 uur, nemen we afscheid , een medewerker geeft spontaan een fikse donatie. We fietsen terug naar ons B&B, waar de voorbereidingen voor ons verse brood van morgenvroeg worden getroffen.

1. Hella:
    11 mei 2018
    Nou, dat was me het dagje weer. Flink wat hoogte kilometers gemaakt. Voor morgen veel succes weer.
  2. Betsy & Jo Housmans:
    12 mei 2018
    De plisse dien vrunj zulle w'r mer zegke. Leuk. Die kaesse is eine gooje tip. Zoeagauw weer langs de kepel van Sjaelberg komme, staeke weer d'r ein paar vöör uch op. Die höbtj geer éch waal verdeentj nao zòn sleg waer gister en dae "rösdaag" van 102 kielemaeter mit twintjig kièr de Cauberg op van vandaag! Den haetj Dumoulin öt togh mekkelek inne Giro.
  3. Han en Lilian:
    12 mei 2018
    Net weer even alle foto's en video's tot nu toe bekeken,kijk elke dag uit naar de nieuwe verslagen.
  4. Jan-karien van der borgh:
    12 mei 2018
    wat is het daar mooi. geniet er van en morgen veel succes.
  5. M canton:
    12 mei 2018
    ja jongens zet hem op en nu de fiets op
  6. Ton en Riet Kersten:
    12 mei 2018
    Noe geluif ich dat ze nao zo,n avontuur waal ein book kens sjrieve succes manne
  7. Miep van der Borgh:
    12 mei 2018
    Weer een mooi verhaal en mooie foto,s . Alle lof voor jullie
  8. Ria:
    12 mei 2018
    Wat ein ervaringen weer.Geer waerdj euveral zoa werm ontvangen,det mot toch good veule hè?
  9. Herman &José:
    12 mei 2018
    Prachtig jongens wat jullie allemaal zien, meemaken en ervaren. Hoe de mensen reageren vooral.
  10. Annelies en Sjef Peetets:
    12 mei 2018
    Alweer een knappe prestatie, leuk te lezen hoe de mensen op jullie actie reageren.
  11. Miriam faber:
    12 mei 2018
    Wat een leuk verhaal weer. En goed gefietst zo te horen. Wel ontzettend mooi waar jullie fietsen. En ervaring wat jullie meemaken. X
  12. Leon:
    12 mei 2018
    Tussen het eten en drinken even fietsen nu het zware traject
  13. Ria Timmermans:
    13 mei 2018
    Jullie maken van alles mee, mooi om dit te volgen, mooie foto's ook en zo zie je maar weer, wie goed doet goed ontmoet!! Good bezig manne 👍👍 en ook nog tijd hebben om voor de trouwe volgers kaarsjes aan te steken, top!! Veel succes verder!!