Dag-7 Neuenburg am Rhein - Waldshut/Tiengen

10 mei 2018 - Waldshut-Tiengen, Duitsland

Hallo,

Vandaag is er regen voorspeld, om 06:00 uur vanmorgen kwam het met bakken uit de lucht. Na wat aarzelen toch nog om 06:45 uit de veren en gaan ontbijten. Om 08:40 zitten we op de fiets, het regent al stevig, we rijden langs de Rijn naar het zuiden richting Basel. Onverwacht  kruist een ree ons pad. Het fietsen valt niet mee door de vele regen op de grindwegen, onze fietsen zijn redelijk zwaar beladen ( persoon en bagage). Ook moeten we af en toe slingerend fietsen vanwege de vele slakken op de paden. Het opspattend grind/modder kruipt overtal tussen, het remmen gaat best moeilijk. We fietsen tussen de A5 en de Rijn naar Basel, waar we om 10:45, na 33 Km Zwitserland binnen rijden, een vignet hebben we niet nodig. Het kruisen van de trambanen doen we voorzichtig , even later rijden we enkele km vlak langs de Rijn in Basel en al vrij snel zitten we weer in Duitsland waar we bij een tankstation een warme kop koffie tappen.

We fietsen nu richting Rheinfelden en Bad Säckingen. Net voorbij Rheinfelden ligt Schloss Beuggen een enorm complex met een 15-tal gebouwen. Het is vandaag vaderdag in Duitsland en dat hebben we geweten vandaag, geen last van de drukte door fietsers op het pad maar wel van lallende kerels die half dronken ons gebel niet horen, best lastig. In Bad Säckingen bewonderen wij de mooie kerk. Een enorme hoosbui doet ons noodgedwongen afstappen om onder een afdak te schuilen. Er moet af en toe stevig geklommen worden en op een van die hellingen komt een jongeman omlaag gevlogen en mist bijna de bocht, dat was nipt en bijna botsing.

Het mooiste panorama zien we vandaag in Laufenburg, een oude stenen brug over de Rijn verbind hier het Duitse met het Zwitserse Laufenburg, wat een plaatje.

Vlak voor Waldshut , ons einddoel vandaag ligt aan Duitse zijde een waterkrachtcentrale en aan de Zwitserse kant een kerncentrale. We zijn vroeg vandaag en landen om 16:00 uur bij het oude Fährhaus in Waldshut-Tiengen na 104 Km. Warm douchen na deze tocht is verrukkelijk en goed voor de spieren, vanavond geen Italiaan of Griek maar eten in een restaurant bij de camping/ camperplaats. Na het eten nog even te voet de omgeving verkend en terug naar ons hotel. We hebben er een fietsweek opzitten en zijn reeds 860 Km van huis. Tot morgen.

Steun onze actie door te doneren via:

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hella:
    10 mei 2018
    Bert en Wil, jullie zijn toppers. Wie fietst er nu vrijwillig door de regen? Zijn jullie regenjassen bestand tegen zo'n buien?
  2. Ton Jans:
    Top heren.
  3. Rinie:
    10 mei 2018
    Top mannen, väöl succes veur mörge
  4. Toos Evers-Dircks:
    10 mei 2018
    Jullie zijn bikkels! Mooie omgeving daar! We zijn twee jaar geleden vlakbij Waldshut op vakantie geweest en hebben al die mooie plaatsen bezocht! Succes weer!
  5. Annelies en Sjef Peetets:
    10 mei 2018
    Knap, petje af, jullie zijn goed bezig en wat een afstand afgelegd in bijna een week
    We hopen voor jullie dat het weer weer beter wordt
    Succes verder en houd het veilig

Gr
    Annelies en Sjef
  6. Betsy & Jo Housmans:
    10 mei 2018
    Jaa, dao kòsj g'r netuurlek waal op wachte, op dae raegen, nao al die daag mit zoeavööl zon. Weer höbbe nog vöör uch gedoemtj, mer dènke noe det dae Groeate Regelièr hiebaove os neet good haetj begrepe, want hie is bienao niks gevalle. W'r zulle de volgendje kièr get dudeleker zeen. Hièl knap det geer aevegood miè den hònderd kielemeter gefietsj höbtj mit zòn bièstig waer. Mörge baeter zulle w'r mer zègke. Haodj mood!
  7. Jan-karien van der borgh:
    11 mei 2018
    hopelijk krijgen jullie geen regen meer.
    dat is jullie echt gegund. veel succes kanjers.
  8. Han en Lilian:
    11 mei 2018
    Veel succes vandaag en ik zal duimen dat de weergoden jullie van vandaag beter zijn gestemd.
  9. Willy en Marianne vd Borgh:
    11 mei 2018
    Jullie zijn bikkels ondanks het slechte weer en al zover gekomen ga zo door
  10. Ger en Elies:
    11 mei 2018
    Veel succes en goed weer 🍀🍀🍀🍀🌞🌞🌞🌞
  11. M canton:
    11 mei 2018
    ja echte mannen gaan door weer en wind ik zit binnen
  12. Ria:
    11 mei 2018
    Wat ger ongerwaeg allemoal te zeen krijg is auch fantastisch,prachtige omgaeving aan de fotos te zeen.Geniet dervan.Pak ger auch eine rustdag tussendoor?
    Super wat ger doot zo trots op uch xx.
  13. Gerhard buschek:
    Goed bezig , respect
    verder zo en geniet er maar van !
  14. Marco FYSIO plus:
    11 mei 2018
    Door weer en wind, het maakt jullie allemaal niks uit. Super! Ga zo door!
  15. Ton en Riet Kersten:
    11 mei 2018
    Geer zeet ein stelke hel bikkels veer höppe dat geer ut dreug hoyt succes bikkels
  16. Miep van der Borgh:
    11 mei 2018
    Ik verbaas mij iedere dag weer over jullie verhalen en de foto,s, zo mooi.Jammer van de regen maar die krijgen jullie gratis en de fietsen zullen lekker kraken met de zand tussen de ketting.Neem lekker een vrije dag en rust lekker uit.Respect voor jullie
  17. Yvonne Kox:
    11 mei 2018
    Mooi verslag. Hopelijk goed uitgerust vandaag verder. Succes.
  18. Mia Driessen:
    11 mei 2018
    Vrijdagmorgen.. Jullie zijn al een week onderweg!! Maar wat hebben jullie al veel mooie plaatsen doorkruist.. Een genot om te zien wat jullie beleven.....Wil,, ook de aansteker gebruikt in het kerk??
    Goede reis weer verder!!
  19. Huub Boumans:
    11 mei 2018
    Petje af voor deze twee 'Peyer bikkels'.
  20. Peter Engels:
    11 mei 2018
    Petje af voor jullie! Hopelijk vandaag beter weer.
  21. Leon:
    na regen komt zonnenschijn - perfect groeten Leon
  22. Tjeu Wetzels.:
    11 mei 2018
    Fantastisch Heren,hopelijk morgen beter weer.